Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У період з 1 по 31 травня 2021 року в Одеському апеляційному суді було проведене добровільне анонімне опитування відвідувачів щодо якості та ефективності роботи суду.
Практична користь опитування полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття рішень для їх вирішення, а також удосконалення діяльності Одеського апеляційного суду.
Респондентам пропонувалось пройти опитування онлайн, заповнивши електронну форму анкети на офіційному вебсайті, та відповісти на питання, що стосуються зручності умов перебування у суді, ввічливості з боку працівників суду, повноти та зрозумілості інформації, розміщеної на стендах, дотримання строків та процедур розгляду справ, тощо.
Анкета анонімного опитування складалася з двох блоків питань. У першому блоці містилися питання щодо загальної характеристики респондента. А другий блок питань був присвячений оцінюванню роботи суду за показниками доступності, ефективності та якості.
Перший блок запитань.
Загалом в опитуванні взяли участь 51 респондент, з яких 64% опитаних - чоловіки та 36% - жінки.
Вікова приналежність опитаних: 6% - у віці від 18 до 25 років, 24% - 40-59 років, 4% - 60 років і старше, та найактивніше себе проявили відвідувачі у віці 26-39 роки – 66%.
Повну вищу освіту мають 86%, решта опитаних - 10% мають базову вищу освіту, 4% середню та неповну середню освіту.
90% опитаних мають вищу юридичну освіту.
86% респондентів мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 14% - в іншому населеному пункті.
На запитання щодо статусу, 69% опитаних відповіли, що представляють іншу особу (є адвокатом, юрисконсультом), 31% вказали, що представляють особисто себе (є апелянтом /стороною по справі/свідком /потерпілим).
Щодо частоти перебування в якості учасника судового процесу 12% вказали, що це їх перший судовий процес, 16% були учасниками судового процесу в діапазоні від 2 до 5 разів, 72% - 6 і більше разів.
На питання, щодо видів судового процесу 10% відповіли, що брали участь у справі про адміністративні правопорушення, 14% - у кримінальному процесі, 76% – у цивільному процесі.
Щодо стадії розгляду в якій перебуває справа 8% опитуваних відповіли, що розгляд справ ще не розпочато, 58% - справа перебуває в процесі розгляду, 28% відповіли, що розгляд справи завершено (винесене судове рішення), 2 % - на усіх стадіях, 2% - все вищенаведене.
На питання, щодо ступеня обізнаності з роботою судів та суддів у цілому 2% -майже не обізнані, 27% - загалом обізнані, 71% - цілком обізнані.
В другому блоці питань в анкеті було запропоновано оцінити роботу Одеського апеляційного суду за показниками доступності, ефективності та якості.
Щодо оцінки, якості роботи цього суду 27,1 % опитуваних оцінили на «відмінно», 22,9% - «добре».
Доступність суду. 88% опитаних не склало ніяких проблем знайти будівлю суду, тоді як у 12% це викликало деякі труднощі.
На питання, чи зручно діставатися до будівлі суду громадським транспортом 68% опитуваних зазначили, що значних труднощів не було, 32% опитуваних зазначили, що були деякі труднощі.
72% респондентів зазначили, що вони не зазнали жодних перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони, натомість 28% опитуваних відповіли навпаки.
Більшість опитаних, а саме 56% вказали, що потрапити до суду та скористатись відповідними послугами зручно і людям з обмеженими можливостями, однак на думку 28% респондентів для відповідної категорії осіб це не зовсім зручно, 16% опитаних висловились, що людям з обмеженими можливостями взагалі незручно потрапити до суду.
42% вказали, що їм завжди вдавалось додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію телефоном, 38% опитаних вказали, що іноді вдавалось додзвонитися, 20% зовсім не могли додзвонитися.
На питання, щодо зручності графіку роботи канцелярії суду та чи дозволяв вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати апеляційну скаргу, ознайомитися з матеріалами, отримати постанову, ухвалу та ін.) 80% опитаних відповіли позитивно, 8% не зовсім задоволені графіком, 12% зовсім не задоволені графіком.
Важливим чинником, що впливає на оцінку якості роботи судової установи є зручність та комфортність перебування у суді.
Щодо достатності зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання було запропоновано оцінити за 5-ти бальною шкалою.
22% опитаних оцінили у 5 балів, 30% – 4 бали, 18%- 3 бали, 22% - 2 бали, 8% – 1 бал.
На питання щодо достатності освітлення, чистоти та прибраності приміщень, вільного доступу до побутових приміщень 68% опитаних задоволені.
Щодо наявності інформації, зокрема, правил допуску до суду та перебування в ньому, списків справ, призначених до розгляду, зразків документів щодо сплати судового збору та ін., а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в мережі Інтернет.
Так, наявна в суді інформація повною мірою задовольняє 60% респондентів, 40% не зовсім задоволені. 70% опитаних відмітили для себе зручність розташування інформаційних стендів в суді.
Що стосується необхідної інформації на офіційній сторінці суду на веб-порталі Судової влади України в Інтернеті, можна зробити висновок, що рівень користування даною послугою досить високий, адже всі 100% опитаних постійно користуються сторінкою Одеського апеляційного суду. 86% відмітили, що їм легко знаходити на сайті потрібну інформацію.
Учасники опитування також мали змогу оцінити професійність, доброзичливість, неупередженість та коректність ставлення з боку суддів. 64% оцінили позитивно, 36% - «не задоволені».
Щодо оцінки професійності, доброзичливості, неупередженості та коректності ставлення з боку працівників апарату суду 70% відповіли позитивно, 30% - негативно.
Крім того, відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та надати відповіді на запитання:
- чи вчасно розпочинаються судові засідання? 20% респондентів відмітили, що судові засідання розпочинаються вчасно та разом з тим 41 % було зазначено, що так відбувається не завжди, «ні» - 40%;
- чи враховуються Ваші побажання при визначенні дня та часу засідання? "Так" зазначили 33% респондентів; «ні» - 27%. «інколи» - 40%
Позитивну відповідь на запитання щодо зручності брати участь в засіданнях в режимі відеоконференції дали 43% опитаних, 38 зазначили – «інколи».
В цілому оцінкою "відмінно" оцінили якість роботи Одеського апеляційного суду 27% респондентів, 35% - відмітили "добре", що у підсумку склало 62%.
Необхідно також зазначити, що частина анкет містила пропозиції щодо покращень в суді. Зокрема, була висловлена думка, щодо покращення роботи Служби судової охорони; про необхідність зробити комфортним приміщення суду для маломобільних груп населення (шрифт брайля, пандуси); зробити капітальний ремонт на першому поверсі суду.
Дуже багато пропозицій щодо збільшення кількості суддів та встановлення контролю за своєчасним розглядом справ; про прискорення строків розгляду малозначних справ; побажали кращої роботи інформаційного центру; про необхідність підвищити заробітну плату працівникам апарату суду та престиж їхньої професії, як в очах суспільства, так і в очах їх безпосередніх керівників; про спілкування на державній мові; про швидкість розгляду справ, про дотримання процесуальних строків
Висновки.
Аналіз заповнених анкет свідчить, що організація роботи Одеського апеляційного суду здійснюється в цілому на належному рівні, ставлення громадян до установи є позитивним та довірливим. Більшість відвідувачів почувають себе зручно та комфортно в суді, задоволені повнотою та ясністю інформації. Оцінювання роботи працівників апарату суду респондентами є досить високою.
Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи суду, а отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду.
Пресслужба Одеського апеляційного суду