flag Судова влада України
Перелік судів, від яких передано територіальну підсудність.

Результати опитування щодо якості роботи Одеського апеляційного суду

06 жовтня 2025, 16:32

У період з 12 серпня по 30 вересня 2025 року в Одеському апеляційному суді було проведене анонімне опитування відвідувачів щодо якості та ефективності роботи суду.

 

Загальна характеристика респондентів.

Загалом в опитуванні взяли участь 44 респонденти, з яких 56,4% опитаних - жінки та 43,6% - чоловіки.

Найактивніше себе проявили відвідувачі у віці 26-39 роки – 41% та 38,5% - 40-59 років.

Повну вищу освіту з опитаних мають 84,6%.

84,6% респондентів мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 15,4% - в іншому населеному пункті.

На запитання щодо статусу в судовому процесі, 53,8% опитаних відповіли, що представляють іншу особу (є адвокатом, юрисконсультом), 28,2% вказали, що представляють особисто себе (є апелянтом /стороною по справі/свідком /потерпілим).

59% респондентів зазначили, що перебували у суді «6 і більше разів», перший судовий процес для 15,4% опитаних.

На питання щодо видів судового процесу 56,4% респондентів відповіли, що брали участь у справі в цивільному процесі, 33,3% - у кримінальному процесі, в справах про адміністративні правопорушення – 10,3%.

Щодо стадії розгляду, на якій перебуває справа: 51,3% респондентів відповіли, що справа перебуває в процесі розгляду, 28,2% відповіли, що розгляд справи завершено (винесене судове рішення), 12,8% опитуваних відповіли, що розгляд справи ще не розпочато.

 

В 2 блоці питань в анкеті було запропоновано оцінити роботу Одеського апеляційного суду за показниками доступності та якості.

Для 79,5% опитаних не склало ніяких проблем знайти будівлю суду, тоді як у 12,8% це викликало деякі труднощі.

На питання, чи зручно діставатися до будівлі суду громадським транспортом 43,6% опитуваних зазначили, що значних труднощів не було, 20,5% - зазначили, що були деякі труднощі.

79,5% респондентів зазначили, що вони не зазнали жодних перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження Служби судової охорони, натомість 20,5% опитуваних відповіли навпаки.

Більшість опитаних, а саме 43,6% вказали, що потрапити до суду та скористатись відповідними послугами зручно і людям з обмеженими можливостями, однак на думку 12,8% респондентів, людям з обмеженими можливостями взагалі незручно потрапити до суду.

Щодо комунікації із судом засобами телефонного зв’язку- 20,6% опитаних вказали, що зовсім не могли додзвонитися, іноді додзвонювалися – 17,9%, завжди вдавалось додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію телефоном – 61,5%.

На питання щодо зручності графіку роботи канцелярії суду та чи дозволяв він вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати апеляційну скаргу, ознайомитися з матеріалами, отримати постанову, ухвалу та ін.) 79,5% опитаних відповіли позитивно, 28,2% не зовсім задоволені графіком, 12,9% зовсім не задоволені графіком.

Важливим чинником, що впливає на оцінку якості роботи судової установи є зручність та комфортність перебування у суді – 3 блок запитань.

Щодо достатності зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання було запропоновано оцінити за 5-ти бальною шкалою.

43,6% опитаних оцінили у 5 балів, 38,5% – 4 бали, 10,3% - 3 бали, 0 % - 2 бали, 7,7 % – 1 бал.

Вільний доступ до санітарних приміщень (туалетів) за 5-ти бальною шкалою: 5 балів – 48,7%, 4 бали – 30,8%, 3 бали – 10,3%, 2 бали – 7,7%, 1 бал – 2,6%.

На питання щодо достатності освітлення, чистоти та прибраності приміщень, вільного доступу до побутових приміщень 51,3% опитаних задоволені.

 

4 та 5 блоки запитань – щодо повноти інформації на дошках оголошень та на сторінці суду в мережі Інтернет та Facebook.

Так, наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду, за 5 бальною шкалою повною мірою задовольняє 59,0% респондентів – 5 балів, 4 бали – 25,6%, 3 бали – 7,7%, 2 бали – 5,1%, зовсім незадоволені – 1 бал –2,6%.

74,4% опитаних користувалися сторінкою Одеського апеляційного суду на веб-порталі Судової влади України та Facebook.

 

6 блок – щодо ефективності організації роботи суду.

Відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та надати відповіді на запитання:

- чи вчасно розпочинаються судові засідання? Щодо вчасності початку судових засідань,

35,9% респондентів надали негативні відгуки щодо несвоєчасного їх проведення, 35,9% зазначили, що «інколи» судові засідання починаються вчасно, для 28,2% респондентів засідання відбулися своєчасно.

- чи враховуються ваші побажання при визначенні дня та часу засідання? «Ні» - 15,4%, "так" зазначили 43,6% респондентів; «інколи» -41%;

- чи зручно брати участь в засіданнях в режимі відео конференції: «так» - 69,2% опитаних, по 30,7% зазначили – «ні» та «інколи» .

В цілому оцінкою "відмінно" оцінили якість роботи Одеського апеляційного суду 38,5% респондентів, 38,5% - відмітили "добре", «незадовільно» - 23,1%.

Учасники опитування також мали змогу оцінити професійність та неупередженість з боку суддів: 46,8% оцінили як «добре», 37,1% - «не задоволений (-на)», 16,1% - «відмінно».

Щодо оцінки професійності, доброзичливості, неупередженості та коректності ставлення з боку секретарів судового засідання – більшість опитуваних зазначила «відмінно», судових розпорядників – «добре», помічників суддів – «не задоволений (-на), працівників відділу діловодства та обліку звернень громадян – «відмінно», співробітників Служби судової охорони – «добре».

На запитання, чи довіряєте суддям Одеського апеляційного суду та судовій владі взагалі, відповідь «так» та «більше так, ніж ні» набрала більшість 84,6%, «ні» - 15,4%.

 

При цьому слід зазначити, що частина анкет містила зауваження щодо несвоєчасності початку судових засідань, довгого терміну розгляду справ.

Надмірне навантаження, брак кадрових ресурсів, зокрема, суддів, дійсно призводить до суттєвого впливу на оперативність судового процесу. В умовах воєнного стану на території країни працівники суду намагаються вжити всіх можливих заходів задля покращення доступу до правосуддя і захисту прав та законних інтересів громадян.

Водночас аналіз заповнених анкет свідчить, що організація роботи Одеського апеляційного суду здійснюється в цілому на належному рівні, ставлення громадян до установи є позитивним та довірливим. Більшість відвідувачів почувають себе зручно та комфортно в суді. Оцінювання роботи працівників апарату суду респондентами є досить високим.

Анонімне анкетування дозволило виявити проблемні моменти в організації роботи суду, отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду.

Дякуємо тим, хто долучився до опитування, за вашу думку та небайдужість!